Història del Museu

L’origen de l’equipament es remunta a una mostra sobre la història dels correus a Andorra, feta l’any 1982, quan es va creure oportú que el tema fos exposat d’una manera permanent. Una comissió formada per representants del Govern i dels serveis de correus espanyols i francesos va dissenyar el primer museu, que es va emplaçar al cap de casa de l’edifici de la Casa de la Vall, seu del parlament andorrà. El petit museu mostrava el sistema de fabricació dels segells, els segells andorrans emesos des de 1860 i altres materials presents en les imatges gravades als segells. També s’hi podia veure una petita sala dedicada a la numismàtica, on s’exposava una col·lecció de monedes emeses per la vegueria episcopal. El primer Museu Postal es va desmuntar l’any 1991, arran del treball endegat per a l’elaboració de la Constitució del Principat d’Andorra, i el 1998 va tornar a obrir a Ordino, a l’edifici de l’Era del Raser.

L'any 2008 el correu a Andorra va deixar de ser gratuït com havia estat tradicionalment.

Des de l’any 2017 el Museu Postal d’Andorra ja no ocupa dos plantes, sinó només la superior, ja que la inferior està dedicada a exposicions temporals.

L’any 2022 s’inicia la transformació del museu de físic a digital amb la digitalització total del fons filatèlic i la migració de tots els elements presents al museu físic al web www.museupostal.ad.

El 29 de desembre de 2023 va ser el darrer dia que es va poder visitar l'espai físic del Museu Postal d'Andorra i va passar a ser completament digital.